<3 Lombok - Reisverslag uit Senggigi, Indonesië van Stephanie Gorlee - WaarBenJij.nu <3 Lombok - Reisverslag uit Senggigi, Indonesië van Stephanie Gorlee - WaarBenJij.nu

<3 Lombok

Door: Steef

Blijf op de hoogte en volg Stephanie

25 November 2014 | Indonesië, Senggigi

De oversteek van Bali naar Lombok met de fastboat. Dankzij een dubbele dosering reispillen kwamen wij zo suf als een konijn maar mooi roze ipv groen aan in de haven van Senggigi, Lombok. Vol verwondering staarden we naar de knalblauwe en kraakheldere baai die vol lag met vissersbootjes en de bijbehorende visjes. Lombok wordt volgens de reisgidsen overschaduwd door het toeristische naastgelegen Bali, maar bij deze gaan we dat volledig ontkrachten. Lombok is namelijk fantastisch!!

Aangezien we nog niks geboekt hadden gokte we op een horde opdringerige mannen die ons een homestay aan probeerden te smeren. In realiteit waren dit er maar een handjevol, maar voldoende om een homestay direct aan zee fixen voor het luttele bedrag van 10,- p.p. De eerste indruk was twijfelachtig (genetisch gemanipuleerde kakkerlak in de badkamer), de tweede indruk was des te beter (prachtige zonsondergang aan de zee).

Omdat Lombok maar 1 hoofdweg heeft besloten we een scooter te huren voor 2 dgn om op die manier het eiland te verkennen. We zijn de hele kustlijn afgereden naar het noorden op zoek naar de watervallen dichtbij de Rinjani-berg. De Rinjani is dé trekpleister van Lombok, maar in mijn beleving is het nergens voor nodig om 3 dgn te bikkelen met 35 graden op je bolletje om die te beklimmen. Het uitzicht werd toch belemmerd door de bewolking, het is tenslotte regenseizoen. En de rest van Lombok is te mooi om links te laten liggen. Langs de kustlijn hebben we prachtige bountystranden gezien die er compleet verlaten bij lagen. En de natuur... OMG wat is Lombok mooi groen! Het hele eiland staat propvol met palmbomen, groene vlaktes en grazende koeien.

Vlak voordat we de watervallen bereikt hadden kwamen we een jongen tegen die samen met een meisje (zusje, vriendin?) ook die kant op ging. Omdat de 2e waterval nogal een klim was over natte gladde rotsen, waren we erg dankbaar dat hij ons gratis en voor niks wilde gidsen. De foto's van de watervallen spreken voor zich, ze waren echt prachtig! En verkoelend om even in te springen, wat een zwaar leven hebben we hier ook ;-)
Op de 2,5u durende terugweg begon het ineens keihard te regenen en werd het donker. Straatverlichting is schaars hier en onze regenjassen lagen veilig opgeborgen in de hotelkamer (hoe handig) dus zeiknat en verkleumd kwamen we bij onze homestay aan waar we uitgelachen werden haha altijd fijn.

Een dag later hebben we een poging gedaan om cultuur te snuiven en zijn we na een heeeeele lange en stoffige zoektocht aangekomen bij de enige plek in Indonesie waar 3 geloven samen komen om te bidden: Pura Lingsar. Moslims, Christenen en Hindoes leven en bidden hier probleemloos met en naast elkaar, iets waar wij in NL best iets van kunnen leren... Goed nieuws voor ons, we hebben eeuwige jeugd nadat we ons ondergedompeld hebben in heilig water. Oh en we hebben een wens gedaan in een echte wensput, ik geloof er heilig in!

Na een paar dgn Lombok was het tijd om met een slowboat de oversteek te maken naar Gili Trawangan. Het zuiden hebben we helaas niet gezien, maar je moet ook iets te wensen over laten :-) Lombok heeft onze verwachting ver overtroffen en we raden dan ook iedereen met klem (!!) aan om dit bijzondere eiland te bezoeken!

Inmiddels zitten we alweer 4 dgn op Gili Trawangan, dit eiland maakt lui haha we genieten nog even verder, over 5 dgn begint onze reis naar het koude NL en reist Rianne door naar Thailand... Anne en ik hebben 9u op Jakarta voordat we naar NL vliegen dus dan komt er wel weer een samenvatting ;-)

Dada!

• 25 November 2014 - 08:36

Es:

Chickies!! Ziet er super mooi uit.... Vooral die dubbele lading reistabletten klinkt heel goed haha. Probeer nog 'n paar dagen zo lui mogelijk te zijn, vakantieeeee ;)

• 25 November 2014 - 08:40

Lindsay Vek:

Potverdikkie wat hebben jullie een gave reis zeg!! En Lombok klinkt inderdaad fantastisch! Ik heb wel eens gehoord dat daar de malariamug rondvliegt, moesten jullie aan de tabletjes?
    Nou Steef, Anne en Rianne, nog ff heerlijk genieten want voor je het weet, is het alweer over! Dus leef nog nog even uit in deze laatste week! Veel liefs vanuit het koude Nederland (6-13 graden).

• 25 November 2014 - 09:21

Caroline:

Zo te horen vermaken jullie je prima. In het regenseizoen is inderdaad niet lekker om de Rinjani te beklimmen. Hoewel je dan wel snel naar beneden kunt glijden. Waar zitten jullie op Gili Trawangan? Geniet van deze laatste dagen op dit bijzondere eiland.

• 25 November 2014 - 13:11

Steef:

Geen malariapillen hier hoor Linds, je wordt zieker van de pillen dan het risico op malari in verhouding is! We zitten op Gili in Woodstock, check maar eens: www.woodstockgili.com, helemaal geweldig hippie paradijs. Onze kamer heet blood sweat and tears haha vandaag trouwens wilde zeeschildpadden gespot tijdens het snorkelen, 15m vanaf de kust! Wat een eiland zeg...

• 25 November 2014 - 19:32

Thaal:

Ladies, geniet, ben lekker lui and have fun!!! Klinkt geweldig en de foto's zijn super!!! Dikke

• 25 November 2014 - 19:33

Kus hi hi

• 25 November 2014 - 23:28

Nina:

Wat leuk om alles zo te kunnen volgen.
    Geniet er nog maar even goed van!
    En vooral van het weertje, want het is hier kouddddddd!