Bali! - Reisverslag uit Senggigi, Indonesië van Stephanie Gorlee - WaarBenJij.nu Bali! - Reisverslag uit Senggigi, Indonesië van Stephanie Gorlee - WaarBenJij.nu

Bali!

Door: Steef

Blijf op de hoogte en volg Stephanie

18 November 2014 | Indonesië, Senggigi

Bali

Eerlijk is eerlijk, Bali was voor ons in eerste instantie een lichte cultuurshock. Van het rustige en authentieke Sumatra stonden we ineens aan de mega drukke hoofdstraten van Sanur en Ubud. De warm water douches, cocktails, mooie witte stranden en warme zee waren superfijn, maar de hoeveelheid toeristen, taxi's en scooters overspoelde ons een beetje. Na een lekkere spa behandeling in een ietwat dubieuze betonnen bunker ging het al snel stukken beter ;-)

Vooral rondom Ubud hebben we erg genoten van de omgeving en de cultuur. Scootertje gehuurd en op zoek naar tempels met behulp van een behoorlijk minimalistisch toeristenkaartje. 'Getankt' met flessen absolut Vodka die gevuld waren met benzine, helemaal hip hier. Gelukkig kwam er al vrij snel een behulpzame jongen naast ons rijden met wie ik een heel gesprek voerde terwijl Esther vooral aan het focussen was op de kunst van het links rijden. Uiteindelijk heeft hij ons meegenomen naar prachtige plekken, waaronder een koffieplantage waar ik peperdure Luwak koffie gedronken én gekocht heb. Kost hier geen drol ;-) nou ja, 30 euro armer verlieten we de plantage maar heb nu wel uitgepoepte koffie uit Bali in mijn backpack!

Helaas was Esther behoorlijk ziek op Bali dus hebben we onze reisplanning een beetje aan moeten passen (lees: driver en auto voor een dag gehuurd en alle tempels in het zuiden afgegaan en een luxe resort geboekt waar Esther even bij kon komen). Werkte prima ;-) Dat, en de shitload en pillen die ze van de dokter kreeg voor haar 'Bali belly'.

Uiteindelijk Anne en Rianne getroffen in Kuta, waar we diezelfde avond flink los zijn gegaan in nachtclub Sky Garden. Een fenomeen in Kuta en wij begrijpen nu waarom! Onwijs leuke nacht gehad met mensen uit alle delen van de wereld! Beetje jammer alleen dat iemand op een scooter Rianne's tasje probeerde te rippen, maar na een hoop kabaal en getrek gaf hij het op. Mafkees...

The day after hebben we met een lichte kater surfles genomen van een local in de zee van Kuta, echt briljante ervaring! Enorm vermoeiend wel, zitten nu onder de blauwe plekken maar hoe gaaf als je over het water heen glijdt! We konden allemaal blijven staan uiteindelijk, wat al heel wat is haha zeker voor herhaling vatbaar :-D

Na de surfles was het moment aangebroken dat Esther ons ging verlaten. Erg jammer, maar we hebben een onvergetelijke tijd gehad!! Goede terugreis sis :-) Vandaag ook afscheid genomen van Bali en met de fastboat naar Lombok verhuisd. Paar daagjes hier rond scooteren en de grote finale: Gili Trawagan!

• 18 November 2014 - 15:15

Lindsay :

Oh wat klinkt dat allemaal super, heerlijk en avontuurlijk! Wat hebben jullie een mooie reis!
    Steef, Anne en Rianne, nog heel veel plezier op Lombok!!!!!!
    En mooie foto's maken zodat we lekker nog een beetje kunnen genieten van hetgeen jullie hebben gezien en ervaren! xxx

• 18 November 2014 - 18:43

Ji:

Zo leuk om te lezen ! Have fun meiden:))