Jakarta en Sumatra - Reisverslag uit Sumatra, Indonesië van Stephanie Gorlee - WaarBenJij.nu Jakarta en Sumatra - Reisverslag uit Sumatra, Indonesië van Stephanie Gorlee - WaarBenJij.nu

Jakarta en Sumatra

Door: Steef

Blijf op de hoogte en volg Stephanie

06 November 2014 | Indonesië, Sumatra

Jakarta, 23u lokale tijd. Na een reis van 26u (excl tijdverschil!) ploffen we eindelijk op het bed van ons hotel nabij het vliegveld. We zijn er, Indonesië!! Paar uur geslapen, snel wat watermeloen en geroosterd brood en het is alweer tijd om afscheid te nemen van Anne. Over 1,5 week zien we elkaar weer in Bali, maar eerst vervolgen Esther en ik onze reis naar de Sumatraanse jungle! Onderweg naar het vliegveld ons eerste auto-ongeluk gehad. Na wat geschreeuw over en weer reden we verder, zo wordt dat hier blijkbaar geregeld ;-)

Medan, 13u lokale tijd. We zijn geland op Sumatra. Lichtelijk gebroken van 2 nachten zonder slaap hopen we met alles wat we in ons hebben dat de transfer (die ik koppig had gecancelled omdat ik hem veel te duur vond) er toch staat en guess what?! Yusri, onze 42-jarige chauffeur stond met een big smile op ons te wachten om ons tegen gereduceerd tarief de jungle in te rijden :-D :-D als hij mij ter plekke ten huwelijk had gevraagd had ik waarschijnlijk 'JA!' Gezegd...
Jaaa Yusri, onze Roxanne meezingende, goedlachse, commercieel ingestelde chauffeur liet ons maar wat graag zijn prachtige eiland zien. Zo stonden we ineens ongewild bij een krokodillenfarm waar ze naast een mega lading krokodillen ook anaconda's en aapjes hadden. Erg triest om te zien, maar dat begreep Yusri niet. Ze hadden tenslotte ook als handtas kunnen eindigen, dus in feite waren ze gered!

Na een rit van ruim 4u kwamen we dan eindelijk aan in ons paradijs voor de komende dagen: Bukit Lawang. We werden opgewacht door 2 helden die onze backpacks in het donker naar de guesthouse sjouwden terwijl wij er (vrij onstabiel) achteraan hobbelden. Hulde aan Sam's Bungalows voor het warme onthaal, de fantastische kamer en het heerlijke eten! Avond afgesloten met ijskoude flessen Bintang en een lesje poker aan locals op Sam's terras. Esther wil graag vermeld hebben dat ze dik gewonnen heeft ;-)

Net door Bukit Lawang geslenterd en gezwommen in de rivier waar het hele dorp omheen is gebouwd. Ze vervoeren hier alles op volgepakte brommertjes of laten goederen (en toeristen) de rivier afdrijven op grote rubberen tubes. Erg inventief volk! Mensen zijn hier zo ongelooflijk vriendelijk en behulpzaam, gewoon aandoenlijk :-) en echt serieus, het kost hier geen drol! Net met z'n tweetjes voor 2,- gegeten en gedronken!! Kortom: dit is een mooi stukje wereld :-)

DaDa! (Doei!)

• 06 November 2014 - 14:03

Carlijn:

Dat klinkt als een goed begin ladies! Enjoy de jungle! x

• 06 November 2014 - 14:05

Nina:

Steef wat ben je toch een schrijftalent!
    En wat een avonturen al die eerste dagen hihi
    geniet van alles om jullie heen!

Dikke kus

• 06 November 2014 - 14:09

Lindsay:

Goed om te horen dat jullie goed zijn aangekomen en alweer volop genieten!! Have fun there!! Kussies xxx

• 06 November 2014 - 14:11

Johnny:

Zo, dat is nog maar net het vliegtuig uit, en al bakken meegemaakt !!!
    enjoy!!!
    p.s Leuk geschreven !!!

x Johnny

• 06 November 2014 - 15:16

Jihan:

Geniet ervan :) klinkt allemaal super! Leuk om te lezen ..×

• 06 November 2014 - 16:40

Thalia:

Hi lieve nichies :) !! Dat klinkt geweldig!! Denk als jullie terug zijn tevens je eerste boek uitgebracht gaat worden ;) geweldig om te lezen! Have fun, dikke kus Thaal xx

• 07 November 2014 - 08:24

Yvon:

Super leuk om te lezen liefs uit het koude Nederland

• 07 November 2014 - 13:21

Caroline :

Ha Stephanie! Wat een avonturen nu al. En de vakantie is nog maar net begonnen! Ben benieuwd naar het vervolg. Jullie genieten in ieder geval volop zo te zien. Mooie foto's ook!
    Liefs Caroline

• 07 November 2014 - 14:15